Course Content

Total learning: 17 lessons Time: 9999 weeks

Faza 2 – Početak traženja kandidata

Opći cilj
Dopiranje do ciljane skupine i poticanje njihova zanimanja u cilju dobivanja dovoljno prijava kandidata s potrebnim kompetencijama u odgovarajućem roku

  1. Definirajte ciljnu skupinu – Shvatite preferencije svoje ciljane skupine. Rezultat: Opis ciljane skupine
  2. Izradite oglas za slobodno radno mjesto – kombinirajte profil radnog mjesta i profil zahtjeva i izradite oglas za slobodno radno mjesto. Rezultat: Oglas za slobodno radno mjesto
  3. Započnite tražiti kandidate – Odaberite odgovarajuće kanale za zapošljavanje i počnite tražiti. Rezultat: Definirani kanali traženja

Savjeti/smjernice

  • Pri izradi oglasa za slobodno radno mjesto pokušajte ostati što je moguće više u skladu s ranije definiranim zadacima.
  • Vrste kanala pretrage treba prilagoditi definiranoj ciljanoj skupini. Ako se izaberu pogrešni kanali pretrage, to bi moglo imati negativan utjecaj na broj prijava.
  • Optimizirajte potragu miješanjem različitih kanala i metoda pretrage.
  • Ne zaboravite interne aktivnosti pretrage kao alternativni kanal zapošljavanja.

Napomena: idealni kanali i aktivnosti pretrage moraju se lokalno identificirati i mogu se razlikovati od jedne regije do druge!

Definiranje ciljne skupine

Ključno pitanje 
Koje su preferencije vaše ciljane skupine?

Korisna pitanja za  razumijevanje vaše ciljane skupine:

  • Koja je obrazovna razina vaše ciljane skupine?
  • Koja očekivanja vaša ciljana skupina ima od poslodavca u pogledu plaće, radnog vremena, radne etike i kulture, korporativne društvene odgovornosti, itd.?
  • S kim se natječete dok nastojite doprijeti do vaše ciljane skupine? Što vaša konkurencija čini za uspješno privlačenje vaše ciljane skupine?
  • Gdje nalazite svoju ciljanu skupinu (sajmovi poslova, obrazovne ustanove, manifestacije, umrežavanje, itd.)?
  • Koje kanale traženja vaša ciljana skupina upotrebljava (tiskani i online mediji, početna stranica, društveni mediji, sajmovi poslova, itd.)?
  • Koje tiskane i online medije koristi vaša ciljana skupina (regionalni/nacionalni, dnevne novine/tjednici/stručni časopisi)?

Izrada oglasa za slobodno radno mjesto

Ključno pitanje
Kako se obraćate ciljanoj skupini za poticanje njihova zanimanja?

Oglas za slobodno radno mjesto sadrži…

  • jasnu i informativnu prezentaciju društva
  • jasan i opsežan opis glavnih zadataka/aktivnosti
  • profesionalne i ostale (osobne, društvene) zahtjeve za ciljanu skupinu
  • ponudu društva kandidatu
  • detalje vezane uz željeni proces prijave (obrazac, kontakt adresa)

Pri izradi oglasa za slobodno radno mjesto vodite računa o sljedećem:

  • Oglas usredotočite na identificiranu ciljanu skupinu.
  • Koncentrirajte se na informativan naslov i zanimljiv uvod naglašenom upotrebom  izraza za radno mjesto, odjel, zadatak ili lokaciju.
  • Navedite bit i izbjegavajte prazne/standardne fraze.
  • Vodite računa o razumljivosti oglasa za druge i snažnom izražavanju upotrebom uobičajenih naziva radnih mjesta i preciznih definicija zahtjeva.
  • Potaknite naklonost prijateljskim, pozivajućim tonom.
  • Povećajte čitljivost strukturiranjem i naglašavanjem.

Izaberite medij za traženje ovisno o vašoj ciljnoj skupini, udjelu na tržištu radne snage i datumima objave oglasa.

Traženje kandidata

Ključno pitanje
Koja je strategija traženja najbolja za dopiranje do vaše ciljane skupine?

Definirajte svoju strategiju traženja ovisno o pristupačnosti vaše ciljane skupine, troškovima i vremenu.