Course Content

Total learning: 17 lessons Time: 9999 weeks

Planiranje procesa ocjene radnog učinka

U proces planiranja od velike je važnosti uključiti same zaposlenike (što je potrebno odraditi? zašto je to potrebno odraditi? očekivanja od ostvarenja postavljenih ciljeva?)
EMPLOYEE (E) PERFORMANCE (P) APPRAISAL (A) PLANS (P) – plan ocjene radnog učinka je uspostava kriterija i standarda za plan ocjene rada pri čemu standadi trebaju biti:

  • mjerljivi
  • razumljivi
  • provjerljivi
  • provedivi
  • dosežni

Karakteristike plana ocjene radnog učinka:

  • plan ocjene rada treba biti fleksibilan kako bi se mogao prilagođavati ciljevima i radnim uvjetima
  • plan ocjene rada treba sadržavati najmanje jedan ali ne više od pet elemenata
  • pojedinačna odgovornost svakog zaposlenika u odnosu na postavljene elemente procjene koji se odnose na njihove radne zadatke i odgovornosti
  • kritični elementi trebaju opisivati radne zadatke i odgovornosti koji se odnose isključivo na obavljanje posla pojedinog zaposlenika. To će za većinu zaposlenika značiti da se njihovi elementi ne mogu odnositi na grupnu procjenu radnog učinka

Elementi procjene ukazuju zaposlenicima što moraju učiniti, a standardi upućuju na to koliko dobro i kvalitetno to trebaju učiniti.
Supervizori i menadžeri mogu koristiti nekoliko dokumenata i izvora koji će im pomoći u određivanju kritičnih elemenata za zaposlenike:

  • ciljevi koji su određeni strateškim planom odjela
  • specifični ciljevi određeni za neki program kao što je navedeno u godišnjem izvedbenom planu odjela
  • specifični programski ciljevi odjela
  • funkcionalni organizacijski ciljevi
  • ostale interne smjernice i upute
  • zakoni i regulatorni zahtjevi
  • povratna informacija kupaca i dobavljača
  • doprinos zaposlenika
  • opisi radnih mjesta zaposlenika

Obvezni elemnti plana ocjene rada

Supervizori i menadžeri

Plan ocjene rada za sve supervizore i menadžere treba uključivati barem jedan od maksimalno pet elemenata. Procjena menadžerskih dužnosti provodit će se u skladu sa regulatornim zahtjevima i ostalim pravilima vodeći se sljedećim elementima:

  • raznolikost obveza
  • interne menadžerske kontrole
  • obveze iz područja sigurnosti i zaštite na radu
  • učinkovito upravljanje performansama
  • učinkovito upravljanje etičkim, ponašajnim i disciplinskim pitanjima

Potrebno je izraditi opis standarda za supervizore na različitim razinama izvršenja kao takozvane benchmark standarde.

Zaposlenici

Plan procjene treba imati najmanje jedan element povezan sa strateškom misijom i ciljevima odjela, ureda i radnog mjesta. Ocjenjivač treba odrediti koji odgovarajući strateški i izlazni cilj i izlazna izvršna mjera, strategija ili strateška izvršna mjera može najbolje doprinijeti razvoju elemenata i standarda za ocjenu radne učinkovitosti svakog zaposlenika. Ovi elementi moraju biti jasno označeni u planu procjene učinkovitosti