Course Content

Total learning: 17 lessons Time: 9999 weeks

Kako razviti ljude

Bez obzira na to koliko je velika vaša tvrtka, vaši ljudi trebali bi ostati primarni fokus. Zašto? Jer vaši ljudi imaju ideje i pretvaraju misiju tvrtke u akciju.
Ali evo u čemu je stvar … oni su ljudi. Svaki član vaše organizacije može se – i treba – kontinuirano razvijati.
S druge strane, niti jedan zaposlenik ne može se samostalno razvijati. Potrebno je mnogo napora i ulaganja da podrže jedno razvojno putovanje.
Tri su ključne pozicije koje je potrebno najviše pažangažirati jer imaju moć utjecati na vašu tvrtku u velikoj mjeri – menadžeri, mentori i treneri.

Menadžeri: Uložite u svoje lidere, ASAP

Sviđalo se to nekome ili ne, menadžeri imaju značajan utjecaj. Oni mogu podržati ili ignorirati vaše programe razvoja zaposlenika, bilo da je to namjerno ili slučajno. Prema Gallupu, 75 posto dobrovoljne fluktuacije može se povezati s ponašanjem menadžera.
Budući da je produktivnost prepolovljena kod zaposlenika kojima se loše upravlja, ulaganje u odgovarajuću obuku za vaše lidere ne može čekati sljedeći kvartal, pa čak ni sljedeći tjedan!
Čak i tvrtke bez formalne strukture upravljanja zaposlenicima mogu primijeniti sljedeći pristup, jer netko mora odgovarati.
Najučinkovitiji razvojni programi su vođeni zaposlenicima i vođeni menadžerom.

Najbolji menadžeri imaju sljedeće karakteristike:

  • Komunikacijom uvjerljive vizije i misije, pomažu motivirati svakog zaposlenika na akciju i angažman
  • Asertivni su u postizanju rezultata i sposobni prevladavati prepreke
  • Odluke donose na temelju produktivnosti, a ne politike
  • Stvaraju kulturu jasne odgovornosti
  • Izgrađuju odnose koji stvaraju povjerenje, otvoren dijalog i potpunu transparentnost

Mentori: Identificirajte i osnažite svoje neiskorištene MVP-ove (Most Valuable Players / najjače igrače)

Zaposlenici trebaju mentore više nego što mislite. Prema jednom istraživanju Deloittea, preko 79 posto milenijalaca želi da njihovi menadžeri ujedno budu i njihovi mentori ili treneri.
Iako bi naizgled najlogičniji mentor bio menadžer, to ne mora uvijek biti tako. Bez obzira radi li se o upravitelju ili nekom drugom u organizaciji, stope zadržavanja rastu i do 72 posto kod mentoriranih zaposlenika.
Omogućite zaposlenicima mogućnosti mentorstva radnom mjestu kako b im osigurali podršku, čak i na mikro razini. Kad menadžeri znaju tko je u čemu dobar i koja područja zahtijevaju razvoj određene vještine ili uloge, mogu pomoći u njihovom razvoju i povezivanju kroz mentorstvo.

Mentori potiču značajan razvoj
Bilo da je to menadžer, suradnik ili kolega iz drugog odjela, najbolji mentor:

  • Ima pozitivan stav prema mentorstvu
  • Usredotočuje se na potrebe na potrebe tvrtke
  • Upravlja pesimističnim povratnim informacijama
  • Cilj mu je razviti više od radnih vještina

Treneri: Potrebno je stvoriti kulturu učenja

Neke tvrtke angažiraju vanjske dobavljače za provođenje treninga i edukacija, no zapravo je s internim potencijalom moguće napraviti mnogo.
Savjet: započnite sa svojim menadžerima.
Da, menadžeri bi trebali biti obučeni kako biti učinkoviti treneri – pogotovo s obzirom na činjenicu da samo 15 posto zaposlenika vidi svoje menadžere kao svoje potencijalne trenere. Činjenica je da menadžeri s učinkovitim trenerskim vještinama mogu poboljšati učinak tima za 130 posto.
Ali menadžeri ne bi trebali snositi sav teret podučavanja zaposlenika. Uz malo treninga, drugi bi članovi vaše organizacije rado uskočili i motivirali zaposlenike da rade najbolje što mogu (čak i ako je to samo jedna vještina ili kompetencija).

Kako svaki zaposlenik može postati trener?

Peer-to-peer mikro-coaching

Menadžeri mogu najbolje zaposlenike angažirati na način da podučavaju specifične vještine i koriste najjače kompetencije u pružanju neformalnog mikro-coachinga ostalim članovima tima putem povratnih informacija kroz vježbe igranja uloga.

Pokrivenost vještina

Razumijevanjem tko je najbolji u čemu (kao i tko zaostaje) pomoću alata Pokrivenost vještina, menadžeri mogu poticati odgovarajuće trenerske odnose u kojima će zaposlenici međusobno dijeliti znanja.