Course Content

Total learning: 9 lessons Time: 9999 weeks

Uvod

PISMO IZDAVAČA

Svima koji danas posluju, znanje i iskustvo je potrebnije nego ikada ranije.

Poslovanje se mijenja toliko brzo i često, da je kontinuirano stjecanje novih znanja i iskustava, nužno za o(p)stanak kako tvrtkama, tako i poduzetnicima i zaposlenicima.

Mi vjerujemo da se mnoga znanja i iskustva mogu savladati u kratkom roku i s ograničenim sredstvima.

Naše edukacije osiguravaju vam upravo to – najveću moguću korist uz minimalan utrošak vremena i novca.

Od 2006. s vama radimo na postizanju boljih poslovnih rezultata i unapređivanju poduzetničke klime u Hrvatskoj.

Više od 10 godina stvaramo individualne i specijalističke edukacije te programe usavršavanja stručnog osoblja i managera, a prije dvije godine pokrenuli smo portal edukacije.hr kao odgovor na vaše upite.

Želja nam je kroz naš portal edukacijE.hr ponuditi otvorene, ali i in-house seminare te online proizvode poput video seminara i online zbirki i knjiga, koji će vam omogućiti da iskoristite znanja i iskustva najboljih stručnjaka u svojim područjima, servirana i prezentirana na adekvatan način i uz prihvatljivi utrošak vremena i novaca.

Neka nam svima bude bolje!

Siniša Bronić direktor

p.s. Popuste i rabate osiguravamo u ovim slučajevima:

  • Fizičke osobe – 25% popusta na sve naše proizvode.
  • Humanitarne i neprofitne udruge –  50% popusta na sve naše proizvode.

 

PISMO AUTORA

Koja je uloga odjela ljudskih resursa u organizacijama?

Sve češće nailazim na članove uprava i menadžmenta u organizacijama koji su svjesni funkcije ljudskih resursa te ovu funkciju vide kao strateški važnu za svakodnevno komuniciranje, kratkoročno i dugoročno planiranje te u konačnici i poslovni rezultat organizacije.

Na žalost, i dalje je velik broj organizacija u kojima je ova funkcija još uvijek samo administrativna i ne postoji potreba za implementacijom procesa koji bi doprinijeli većem angažmanu i zadovoljstvu zaposlenika, njihovom zadržavanju te smanjenju fluktuacije, a samim time i značajnom smanjenju troškova koji nastaju u navedenim slučajevima (primjerice, trošak pogrešnog zapošljavanja iznosi 20% do 200% godišnje plaće radnog mjesta na koje se osoba zapošljava).

Na rezultat organizacija uglavnom utječu činitelji iz okoline kao što su tržište, cijene, konkurencija, demografija, izvanredne situacije koje je nemoguće predvidjeti (Covid19) i sl. Na ove činitelje organizacije mogu utjecati malo ili nikako, a o njima ovisi poslovni rezultat. Stoga postavljamo pitanje na što možemo utjecati, što se nalazi unutar organizacija, a što će u značajnoj mjeri doprinijeti rezultatu?

Istraživanja su pokazala kako dobra atmosfera i radna klima u organizacijama mogu generirati 30% do 35% veći rezultat. Za atmosferu i radnu klimu su u najvećoj mjeri zaslužni menadžeri i rukovodstvo organizacija, stoga je iznimno važno osvijestiti ih o važnosti funkcije vođenja ljudi. Četiri su osnovne funkcije menadžmenta: planiranje, organiziranje, vođenje i kontrola. Nažalost, na mnogim menadžerskim pozicijama, pogotovo u srednjem menadžmentu, priroda posla je takva da ostavlja malo ili nimalo vremena za kvalitetno vođenje timova. Osim toga, ukoliko ne postoji organiziran odjel ljudskih resursa, malo se ili se uopće ne posvećuje pažnja educiranju menadžera o temama menadžmenta i leadershipa, zbog čega oni većinu vremena provode u funkcijama organiziranja i kontroliranja timova. Kako bi se osigurala pozitivna organizacijska klima, menadžeri bi trebali 50 – 60% svog vremena posvetiti funkciji vođenja. Ovo je samo jedan od povoda da se u organizacijama ustroji i u punu funkciju stavi odjel ljudskih resursa, koji će analizirati situaciju, donijeti prijedloge, osmisliti procedure i biti podrška menadžmentu i zaposlenicima u ostvarivanju zajedničkih ciljeva.

Osim osiguranju dobre organizacijske klime te osposobljenosti i educiranosti menadžmenta i zaposlenika, odjel ljudskih resursa strateški treba pristupiti i ostalim funkcijama. Prije svega je potrebno osigurati organizacijsku strukturu koja će odgovarati potrebama organizacije, napraviti kvalitetnu sistematizaciju radnih mjesta s opisima poslova koji uključuju definirane stručne i osobne zahtjeve, a temeljem kojih će biti sasvim jasno kakve ljude, s kojim vještinama, znanjima i iskustvima trebamo na pojedinim radnim mjestima, što su to „must have“ i „nice to have“ zahtjevi. Tako će postupak regrutiranja i selekcije postati brži, lakši i efikasniji. Također će iz opisa radnih mjesta biti moguće definirati koje ciljeve je potrebno ostvariti na pojedinom radnom mjestu kako bi organizacija ostvarila svoj cilj, pratila radni učinak, dala povratne informacije te objektivno i transparentno nagradila zaposlenike. S obzirom na definirane zahtjeve i kompetencije koji se očekuju od zaposlenika na radnim mjestima, lakše će se provesti analiza trenutnog stanja, identificirati područja na kojima je potrebno dodatno raditi, a samim time odlučiti u koje će se edukacije i treninge ulagati. Od velike je važnosti za stabilnost timova i uvođenje novih zaposlenika u posao činjenica da se većina novozaposlenih na odlazak odluči unutar prvih godinu dana, najčešće zbog nepostojanja kvalitetnog onboarding programa.

U ovom priručniku pronaći ćete odgovor na pitanje kako odjel ljudskih resursa može postati i ostati važan i ravnopravan strateški partner upravama, na koja pitanja treba odgovoriti te koje procese i kako pripremiti i implementirati kako bi osigurao ostvarenje zajedničkih organizacijskih ciljeva.

 

O AUTORU

Petra Grabušić, diplomirani ekonomist.

Dodatno se obrazovala u području HR menadžmenta na poslovnoj akademiji u Zagrebu. Stekla je pedagoško-psihološku i andragošku izobrazbu. Educira se i usavršava u području HR management-a i leadership-a i na međunarodnoj razini. Certificirana je kao SDI facilitator za upotrebu i primjenu alata za prevenciju i upravljanje konfliktima kao i davanja povratne informacije. Predavačica je na području upravljanja ljudskim potencijalima te leadership-a i management-a na nekoliko poslovnih škola.

Devet godina radila je kao voditeljica odjela ljudskih potencijala u tvrtci Valoviti papir – Dunapack d.o.o. koji je dio Prinzhorn Group-e iz Beča, potom kao regionalna voditeljica ljudskih potencijala KIA Motors Adria Group-e i Volvo Cars Adria Group-e, a danas je rukovoditeljica odjela ljudskih potencijala u PSK d.o.o. koji je dio Fortuna Entertainment Group-e iz Praga.

Ujedno je i vlasnica tvrtke BookA j.d.o.o. za poslovno savjetovanje.