Course Content

Total learning: 18 lessons Time: 9999 weeks
  • Sadržaj  0/17

    • Lecture1.1
    • Lecture1.2
      Uvod u zbirku Preview
    • Lecture1.3
    • Lecture1.4
    • Lecture1.5
    • Lecture1.6
    • Lecture1.7
      Plan nabave i vrste naručitelja Preview
    • Lecture1.8
    • Lecture1.9
    • Lecture1.10
    • Lecture1.11
      Završetak provedbe projekta Preview
    • Lecture1.12
    • Lecture1.13
    • Lecture1.14
    • Lecture1.15
    • Lecture1.16
    • Lecture1.17
      Sažetak Preview
  • Popis priloga  0/1

    • Lecture2.1

Plan nabave i vrste naručitelja

Po odobrenju zahtjeva, korisnik dostavlja nadležnom tijelu ovjerenu zadužnicu kod javnog bilježnika na iznos odobrene potpore nadležnom tijelu te se pristupa potpisu tripartitnog ugovora između posredničkog tijela razine 1 (nadležno ministarstvo), posredničkog tijela razine 2 (agencija) te korisnika bespovratnih sredstava. Po potpisu ugovora korisnik je dužan u kratkom roku dostaviti plan nabave.

Rok za podnošenje plana nabave je 10 radnih dana od potpisivanja Ugovora. Korisnik HAMAG-BICRO-u dostavlja ispunjeni i potpisani Plan nabave na za to predviđenom obrascu u sustavu eFondovi i/ili elektroničkom poštom. Korisnik može, u slučaju potrebe, ažurirati Plan nabave. Ažurirani Plan nabave potrebno je odmah dostaviti u HAMAG-BICRO uz obrazloženja. Izmjena Plana nabave ne smatra se izmjenom manjeg značaja

Prilikom izrade plana nabave korisnik bespovratnih sredstava mora biti svjestan te poznavati pravila nabava koji su za korisnika obvezujuće jer se kod korištenja EU sredstava radi o korištenju i raspolaganju javnih sredstava.

Javni naručitelji

Javni naručitelji dužni su poštivati Zakon o javnoj nabavi a oni su:

  1. državna tijela Republike Hrvatske
  2. državne agencije i uredi
  3. jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave
  4. lokalne i regionalne agencije i uredi
  5. pravne osobe koje su osnovane za određene svrhe radi zadovoljavanja potreba u općem interesu
  6. sektorski naručitelji

Zakon se ne primjenjuje na nabavu:

  1. robe i usluga te provedbu projektnih natječaja procijenjene vrijednosti manje od 200.000,00 kuna
  2. radova procijenjene vrijednosti manje od 500.000,00 kuna
  3. na nabavu u diplomatskim misijama i konzularnim uredima Republike Hrvatske u inozemstvu
  4. robe i usluga te provedbu projektnih natječaja procijenjene vrijednosti manje od 950.000,00 kuna
  5. radova procijenjene vrijednosti manje od 4.000.000,00 kuna.

Iznad tih iznosa, provodi se nabava male vrijednosti, dok je Nabava velike vrijednosti nabava čija je procijenjena vrijednost jednaka ili veća od vrijednosti europskih pragova iz članka 4. Direktive 2014/24/EU i članka 15. Direktive 2014/25/EU ovisno o vrsti naručitelja i vrsti ugovora, izraženih u odgovarajuće vrijednosti u kunama sukladno važećoj Komunikaciji Europske komisije objavljenoj u Službenom listu Europske unije (europski prag).

Važno! Provedba postupka javne nabave odvija se preko sustava www.eojn.hr, od objave postupka do objave rezultata, kao i sve eventualno promjene.
Otvaranje ponuda je javno i postupku obvezno mora prisustvovati minimalno jedna osoba s važećim certifikatom stručnjaka iz javne nabave!

Neobveznici zakona o javnoj nabavi

Prije provođenja postupka nabave, ako je Posredničko tijelo to tražilo, dokumentaciju za nadmetanje potrebno je poslati na ex-ante kontrolu.

Kasnije, po postupku, a prilikom obrade zahtjeva za nadoknadom sredstava Posredničko tijelo razine 2 provest će ex-post kontrolu te eventualno utvrditi određene propuste koji mogu, ali ne moraju podleći financijskim korekcijama.

Neobveznici Zakona o javnoj nabavi (tzv. NOJN-ovi) obvezni su postupati u skladu s Pravilnikom za NOJN-ove (neobveznike zakona o javnoj nabavi). Prema aktualnom pravilniku iz prosinca 2020. godine (https://strukturnifondovi.hr/vazni-dokumenti-operativni-program-konkurentnost-i-kohezija/) definirana su dva postupka:

POSTUPAK NABAVE S JEDNIM PONUDITELJEM

Za nabavu roba i usluga čija ukupna procijenjena vrijednost predmeta nabave bez PDV-a definirana Planom nabave iznosi do 400.000,00 kuna (uključujući 400.000,00 kn), odnosno za nabavu radova do 1.000.000,00 kuna (uključujući 1.000.000,00 kn), NOJN-ovi mogu sklopiti s jednim ponuditeljem pisani ugovor s pružateljem usluga/dobavljačem roba/izvođačem radova ili izdati narudžbenicu. Ugovor o tako nabavljenoj robi, radovima ili uslugama, ili narudžbenica služe kao dokaz o izvršenju nabave. Više detalja na https://strukturnifondovi.hr/vazni-dokumenti-operativni-program-konkurentnost-i-kohezija/

NOJN je u postupku nabave s jednim ponuditeljem dužan odbiti sklapanje pisanog ugovora ili narudžbenice, ako utvrdi da je ponuđena cijena pružatelja usluga/dobavljača roba/izvođača radova veća od navedenih iznosa.

Ako NOJN prihvati ponudu procijenjene vrijednosti predmeta nabave veće od inicijalno dostavljene ponude, treba voditi računa da takva ponuda ne prelazi vrijednost navedenih iznosa za koje je propisana provedba postupka s pozivom na dostavu ponuda, u kontekstu osiguravanja da ne nastane nepravilnost.

POZIV NA DOSTAVU PONUDA

VAŽNO! Poziv na dostavu ponuda sa svim popratnim dokumentima objavljuje se na stranicama: www.strukturnifondovi.hr i na stranicama korisnika, ako je primjenjivo (ako ona postoji). Postupak otvaranja ponuda nije javan i niti jedan član komisije ne mora imati certifikat stručnjaka za javnu nabavu.

Za nabavu roba i usluga čija ukupna procijenjena vrijednost predmeta nabave bez PDV-a definirana Planom nabave iznosi iznad 400.000,00 kuna, odnosno za nabavu radova iznad 1.000.000,00 kuna, NOJN je dužan objaviti Poziv na dostavu ponuda.

Ovisno o vrsti korisnika i pravila nabave kojima isti podliježe kreiraj se plan nabave tako da se sve slične i/ili povezane nabave objedinjuje u jedan postupak.

Strogo je zabranjeno umjetno cijepanje nabava s ciljem izbjegavanja opsežnijeg postupka nabave.

Trenutno je aktualna sedma verzija pravilnika za NOJN-ove. U praksi se može dogoditi da je prilikom prijave vrijedio jedan pravilnik, tijekom ocjenjivanja drugi, a prilikom provedbe treći pravilnik.

VAŽNO! Prilikom kretanja u provedbu projekta, korisnik ima pravo izabrati pravilnik po kojem će provoditi projekt, odnosno onaj koji je za njega povoljniji. Kada se odabere pravilnik, isti se primjenjuje tijekom cijele provedbe projekta. Pravilnici se mijenjaju pa prije sklapanja ugovora provjerite koji je aktualan te među kojim pravilnicima možete birati najpovoljniji.

Slika 5 Primjer plana nabave

Preuzmite dokument “Prilog 5 – Obrazac plana nabave ” u MS Excel xlsx formatu: