Course Content

Total learning: 15 lessons Time: 9999 weeks
  • Uvod  0/2

    • Lecture1.1
    • Lecture1.2
  • Kriza kao prilika  0/12

    • Lecture2.1
      Što je kriza? Preview
    • Lecture2.2
    • Lecture2.3
    • Lecture2.4
    • Lecture2.5
    • Lecture2.6
      Kriza kao prilika Preview
    • Lecture2.7
    • Lecture2.8
    • Lecture2.9
    • Lecture2.10
      Krizni management Preview
    • Lecture2.11
    • Lecture2.12
  • Popis priloga  0/1

    • Lecture3.1

Što je kriza?

Kriza je neželjeno stanje u poduzeću kojem je ugrožena njegova egzistencija ili bitno otežan rad i poslovanja. Ona je neplaniran i neželjen proces ograničenog trajanja i mogućnosti utjecanja, a koji šteti primarnim ciljevima poduzeća i može ugroziti njegovo poslovanje, te u najgorem slučaju uzrokovati njegovu propast i likvidaciju kao konačan kraj poslovanja.

Krize mogu biti različite te različitih intenziteta i trajanja. Institut za krizni menadžment definira krizu na sljedeći način: „Kriza je svako odstupanje ili smetnja u poslovanju koje privlači pozornost javnosti i onemogućuje normalan rad organizacije“.

Iako se nikad ne očekuju, krize se događaju i njihova pojava je češća nego li se to želi prihvatiti. Mogu biti interne, unutar samog poduzeća, nastale iz brojnih internih razloga poslovanja, ljudi, odnosa, loših odluka…, a mogu biti eksterne, na koje pojedinac nema utjecaja, a mogu postati krize svjetskih razmjera i utjecati na cijele ekonomije, ugroziti poslovanje brojnim poduzećima što znači da će u konačnici ugasiti brojna radna mjesta, narušiti životni standard ljudi pa čak i ugroziti egzistenciju brojnim obiteljima.

Interne krize koje nastaju unutar poduzeća lakše su uočljive, lakše su savladive, ne moraju nužno ugroziti životni standard zaposlenika jer oni imaju mogućnost pronaći posao negdje drugdje i na njih se može lakše utjecati.

Na eksterne krize globalnih razmjera ne može se utjecati, već im se eventualno poduzetnik može prilagoditi. Postoji mogućnost pozitivne reakcije i odgovora na nju jer svaka kriza nudi i neke nove prilike.

Krize se razlikuju po svojim uzrocima, trajanju, opsežnosti. Ova zbirka bavi se djelovanjem usred krize i preveniranju krize u poduzeću, te osobama, menadžmentu koji može utjecati da poduzeće iz krize u konačnici izađe iz nje jače i sposobnije nego što je to bilo prije nastanka krize.

Poduzetnik, pojedinac, može utjecati na aktivnosti i djelovanje svog poduzeća i na taj način očuvati poslovanje svog poduzeća, ali, isto tako, ignoriranjem krize utjecati na završetak poslovanja.

Zaposlenici, ljudi kojima je poduzetnik okružen, često su presudni za prevladavanje prepreka na koje poduzeće nailazi. Oni su ti koji mogu oživjet inovaciju koja će nadići prethodno poslovanje i lansirati poduzeće i njegove proizvode na novo tržište i nove puteve uspjeha.

Krize dolaze i prolaze, a rasplet za poduzeće može biti dvojak:

  • NOVI UZLET PODUZEĆA
    • iskorištavanje prepoznatih tržišnih prilika,
    • osvajanje novih tržišta,
    • lansiranje novih proizvoda i/ili usluga,
    • inoviranje procesa, proizvoda usluga,
    • rezanje troškova,
    • optimizacija poslovanja,
    • dokapitalizacija poduzeća.
  • ZATVARANJE PODUZEĆA
    • stagnacija,
    • propadanje,
    • predstečaj,
    • stečaj,
    • likvidacija.

Grafikon 1. Život jedne krize