Course Content
-
Uvod
-
Uvodne riječi
-
Uvod u zbirku
-
-
Kriza kao prilika
- Što je kriza?
-
Prepoznavanje nadolazeće krize, rani simptomi
-
Razlozi poslovne krize
-
Vrste kriza
-
Alati za utvrđivanje stanja
- Kriza kao prilika
-
Analiza tržišta – mogućnosti povećanja prihoda
-
Povećanje priljeva
-
Povećanje prihoda
- Krizni management
-
Stečaj
-
Zaključak
-
Popis priloga
-
Popis
-
Krizni management
Iako najveća odgovornost leži na upravi i menadžmentu koji upravlja poduzećem, bez ljudi i angažmana zaposlenika nemoguće je spasiti poduzeće. U spašavanju poduzeća treba sudjelovati cijeli tim s kojim je potrebno pojačano komunicirati u doba krize.
Komunikacija bi trebala biti:
- jasna – zaposlenici bi trebali razumjeti situaciju, načine djelovanje te zacrtane ciljeve i rješenja koja se žele postići,
- transparentna – jasno komuniciranje znači da nema skrivanja činjenica te da su svi jednako upoznati sa situacijom,
- dosljedna – iako je situacija nepredvidiva i možda se mijenja iz dana u dan, menadžment bi ipak trebao biti dosljedan u provođenju i izvršavanju onog što je komunicirao zaposlenicima,
- uključiva – pod pojmom uključive komunikacije podrazumijeva se Uspostavljanje povjerenja i razumijevanja između zaposlenika i uprave.
Specifični uvjeti komunikacije u poslovnoj krizi:
- davati jasne informacije i postići suglasnosti,
- davati trajne i aktualne informacija,
- izbjegavati kašnjenja i zavaravanja pri informiranju,
- ne izbjegavati davanje odgovora, ne dramatizirati niti ublažavati stanje,
- izbjegavati teško razumljive riječi, izraze i usporedbe.
„PR počinje kod kuće“, zato su upravo zaposlenici najbolji ili najgori PR poduzeća.
S obzirom na to da se radi o izvanrednim poslovnim uvjetima često menadžment nije uvijek spreman adekvatno reagirati može doći do potpuno krivog načina djelovanja poput:
- obeshrabrenja
- potištenosti
- pasivnosti
- jednostranog razmišljanja
- gubitka granica i mjere
- potiskivanja
- manipuliranje
- gubitak „živaca“ i nervoza u komunikaciji
- optuživanje
Poželjno je ostati hladne glave te umjesto destruktivnog ponašanja i razmišljanja pokušati biti konstruktivan, te pronaći načine djelovanja koji će potaknuti tim na akciju, na rješavanje problema, na uključivanje i dodatan angažman.